Digisprong
Leerlingen van het 1e tot en met het 5e jaar kunnen een Chromebook kopen of huren voor dit schooljaar en de volgende jaren. We werken hiervoor samen met externe partner Signpost.
Opgelet! Enkel leerlingen in het 1e tot 5e jaar bestellen een Chromebook via Signpost. Leerlingen in het 6e en 7e jaar krijgen een laptop van de school in bruikleen. |
Schooljaar 2024-2025
Samenwerking met externe partner Signpost
- Voor leerlingen van het 1e tot en met het 5e jaar.
- Onze partner in dit chromebookverhaal is Signpost. Zij zorgen voor de levering en het beheer van de toestellen, voor de herstellingen en het opzetten van de systemen.
- Onze school kiest voor dit toestel: type 5, Asus Chromebook CB1400FKA
- Het toestel kan worden aangekocht (je bent onmiddellijk zelf eigenaar) of gehuurd worden (met afbetaling op vier jaar). Bij huurkoop blijft Signpost gedurende de looptijd eigenaar van het toestel. Bij afloop of vroegtijdig opzeggen worden afspraken over overname gemaakt.
Chromebook via Signpost | KOPEN | KOPEN | HUREN | HUREN | HUREN |
3 jaar | 4 jaar | 24 maanden | 36 maanden | 48 maanden | |
Garante | 3 jaar | 4 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 4 jaar |
€470 | €496,10 | €19,58 | €13,06 | €10,34 |
(vermelde prijzen zijn incl. btw)
Inbegrepen in beide formules:
- chromebook + software
- hoes
- beheerslicentie
- helpdesk
- vier jaar garantie (alle herstellingen binnen garantie)
- vier jaar next business day (dit betekent dat het toestel binnen de 2 werkdagen door een technieker van Sgnpost op school/ter plaatse wordt hersteld. In afwachting krijgt de leerling een reservetoestel mee tijdens de reparatie. Op elk moment kan de leerling dus beschikken over een toestel).
Het huurcontract kan te allen tijde worden opgezegd, zonder opzegtermijn en eenvoudig via mail. De huurder heeft dan 2 keuzes:
- De resterende huur in 1 keer betalen. Je wordt dan eigenaar van het toestel. De service blijft gedurende de initiële garantieperiode verder lopen.
- Stopzetting van het contract en teruggave van het toestel aan Signpost. Signpost rekent de 4 maanden waarborg die de huurder heeft betaald als verbrekingsvergoeding. De verbrekingsvergoeding wordt in mindering gebracht met de reeds betaalde waarborg, wat in de praktijk wil zeggen dat de huurder de huurwaarborg niet terug krijgt, maar ook niets meer moet betalen. Indien binnen de 45 dagen een andere leerling van de school dit toestel wil huren, dan wordt een contract op maat voorzien en wordt op die manier een gedeelte van de verbrekingsvergoeding gerecupereerd.
Indien binnen de 45 dagen een andere leerling van de school dit toestel wil huren, dan wordt een contract op maat voorzien en wordt op die manier een gedeelte van de verbrekingsvergoeding gerecupereerd.
Bestelling plaatsen
Intekenen via https://byod-shop.signpost.eu/
- Vul de inlogcode in: 2348216256. Signpost werkt samen met verschillende scholen. De code geeft u toegang tot de toestellen voor PIVA.
- Selecteer huren of kopen
- Vul je gegevens in en kies de gewenste betaaloptie. Let op: gebruiker = naam van de leerling!
- De bestelbevestiging ontvang je in je mailbox. De chromebook wordt op school geleverd en ontvang je bij de start van het schooljaar indien je hebt besteld voor 31/07/2024. Toestellen die later werden besteld, worden zo snel mogelijk geleverd. Reken op 2 weken levertijd.
Laptops in bruikleen voor 6e jaar
Leerlingen van het 6e jaar krijgen een toestel van de school in bruikleen. Ze ondertekenen hiervoor een gebruiksovereenkomst en betalen een gebruiksvergoeding van €10 voor een laptop per onderwijsmaand.
Voor leerlingen van het 7e jaar voorzien we een chromekar met chromebooks die in de lessen gebruikt kunnen worden.
Eigen laptop
Indien er een eigen toestel wordt meegebracht zijn er enkele specifieke eisen:
- Eigen toestellen worden op geen enkele manier verzekerd via de schoolverzekering. Bij beschadiging of verlies is de school niet aansprakelijk.
- De achtergrond van het bureaublad moet neutraal zijn en mag niet aanstootgevend zijn.
- Nodige softwarepakketten moeten zelf aangekocht worden (lijsten zijn nog niet beschikbaar en kunnen variëren van leerjaar of studierichting)
- Een verbinding met het netwerk van de school is nodig. Is dit niet mogelijk met het eigen toestel (wegens niet compatibel met het beveiligde netwerk van de Provincie), dient er alsnog tot een samenwerking met Signpost te worden overgegaan
- Toestellen moeten over voldoende batterij beschikken om een volledige dag mee te gaan.
- De schermdiagonaal mag niet kleiner zijn dan de toestellen van de Signpost/school.
- De technische specificaties mogen niet lager liggen dan de toestellen van Signpost/school.
- De ICT-dienst zal in september de eventuele eigen toestellen goed- of afkeuren en toegang geven tot het internet.
Vragen?
Heb je nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Richt je via Smartschool tot volgende personen:
- Over de laptop: Helpdesk laptop op Smartschool
- Over de lessen: naar de betrokken leraar